Unilever komt met milieulogo

Joehoe: er is wèèr een logo bij. Wat een feest. Dit keer vond Unilever het tijd om zijn wasmiddel op te leuken met het zogenaamde Cleaner Planet Plan-logo. Hiermee wil fabrikant Unilever consumenten duidelijk maken dat ze met deze producten een milieubewuste keuze maken.

Volgens Unilever willen we namelijk graag milieubewuster boodschappen doen, maar is dit nu nog erg lastig. Zo blijkt uit eigen onderzoek van het concern. Slechts 30 procent van de ouders maakt wel eens gebruik van producten die het milieu minder belasten. Bijna de helft weet niet hoe ze in de winkel kunnen zien welke producten minder milieubelastend zijn. 75 Procent zegt daarom behoefte te hebben aan een manier waarop ze deze producten kunnen herkennen.

Ik vraag me dan af waarom er hier over ouders gesproken wordt. Alsof andere mensen geen boodschappen doen, wel of niet milieubewust. In ieder geval wil de fabrikant deze consumenten met het nieuwe logo van dienst zijn. Met het Cleaner Planet Plan wil Unilever bij zijn productie besparen op water, afval, CO2-uitstoot en het gebruik van milieubelastende grondstoffen. Voorlopig staat het alleen op huishoudelijke producten.

Bron: Distrifood

Lees ook:Unilever zit in zwaar weer
Lees ook:Unilever ervaren leven van consumenten
Lees ook:Ik kies bewust bereikt mijlpaal
Lees ook:Vorm Bounty niet speciaal genoeg
Lees ook:Unilever is blij met crisis

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.