Unilever zit in zwaar weer

En dat is natuurlijk niet onlogisch. Het succes van AH heeft hier ook wel mee te maken. Door het giga overschot aan huismerken wordt de omzet van Unilever immers de kop ingedrukt.

Op het eerste gezicht lijkt er niks aan de hand: Unilever maakt donderdag voorbeurs een autonome omzetgroei van 3,5 procent bekend over het eerste kwartaal van 2009. Dit wordt echter niet door een hogere verkoop bepaald, maar voornamelijk door prijsverhogingen. De volumes nemen namelijk af.

De opkomst van de huismerken én de bezuinigingsdrang van consumenten zijn de grootste boosdoeners. Door het bezuinigen gaan mensen zowel minder uitgeven (aan A-merken), maar gaan ze ook andere producten kopen. Dat zijn dan weer de huismerken. Al met al een slechte ontwikkeling dus. Ik vraag me dan ook af hoe Unilever dit tij wil gaan keren. Wachten op betere tijden lijkt me de enige oplossing.

Bron: Distrifood

Lees ook:Unilever laat van zich horen
Lees ook:Unilever boost de verkoop van producten
Lees ook:Huismerk gaat profiteren
Lees ook:Unilever promoot kwaliteit A-merk
Lees ook:Unilever is blij met crisis

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.