Vorm Bounty niet speciaal genoeg

Mars wilde in 2003 de vorm van de bekende Bounty repen als merk deponeren. Op die manier zou geen enkele andere fabrikant van de vorm van de repen gebruik mogen maken.

Waar hebben we het over? Stel je voor dat iemand dezelfde afgeronde hoeken voor een candybar zou gebruiken. Dat kan natuurlijk niet, vandaar dat het als merk gedeponeerd werd. Een Duitse fabrikant van cocoladerepen, Ludwig Schokolade, tekende daartegen bezwaar aan. Blijkbaar betekent de vorm meer dan ik in eerste instantie zou zeggen.

De rechter ging er in ieder geval in mee. Volgens de rechters is de vorm niet bijzonder genoeg om als beschermd merk te mogen worden vastgelegd bij het Merkenbureau. Bovendien heeft fabrikant Mars niet voldoende aangetoond dat consumenten in de hele EU de reep direct herkennen als Bounty-repen.

Bron: Distrifood

Lees ook:Ophef over weggeven sigaretten
Lees ook:Henkel heeft hoge verwachtingen van wasverzachter in kristalvorm
Lees ook:Mars betaalt voor advies Kamerleden
Lees ook:Mars gaat op de gezonde toer
Lees ook:Mars gaat smoothies bereiden

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.