Prijsvergelijkingen roepen vraagtekens op

Bijna iedere supermarkt meent tegenwoordig goedkoper te zijn dan de ander. Bijzonder knap, want volgens mij kan er maar één de goedkoopste zijn.   

In Nederland zijn we wellicht nog niet klaar met de prijsvergelijkingen tussen supermarkten, maar in Engeland in ieder geval wel. Het overgrote deel van de klanten vertrouwt prijsvergelijkingen in advertenties van de grote ketens niet. Dat blijkt uit een onderzoek van het bureau YouGov onder ruim 2100 klanten.

Slechts 14 procent zegt een deel of alle prijsclaims van de supermarkten te geloven. De helft denkt dat de claim in de advertentie wel klopt, maar slechts een deel van het verhaal vertellen. Eén op de drie consumenten gelooft zelfs niets van de claims van supermarkten in advertenties.

Dat geldt ook voor allerhande claims die supermarkten in de winkels maken. Zo’n 29 procent van de ondervraagden denkt dat aanbiedingen ook daadwerkelijk heel voordelig zijn, terwijl 55 procent vermoedt regelmatig in het ootje te worden genomen, 14 procent heeft zelfs niets op met ‘aanbiedingen’. Ook in Engeland zijn de supermarkten verwikkeld in een prijzenoorlog. Diverse acties en campagnes moeten aan de winst bijdragen, maar gezien bovenstaande resultaten valt dat nog te betwijfelen.

Bron: Distrifood

Lees ook:Gijs opgenomen in Plus assortiment
Lees ook:Kijk uit met kalkoen
Lees ook:Kerst geen tijd om te bezuinigen
Lees ook:Dirk blijft AH pesten
Lees ook:Wekelijkse aanbiedingen en acties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.