Recessie doet Happy Meal geen goed

Als kinderen toch wel ergens dol op zijn, is het volgens mij McDonalds. Ik heb het zelf nooit echt begrepen, maar wat mij betreft is er niks mis met een Happy Meal op zijn tijd. In de VS zijn de kinderen echter een stuk minder dol op het bekende kindermenu.  

Het aantal verkochte ‘maaltijden met een speeltje’ daalde vorig jaar met elf procent. De voordeelmenu’s zijn, zoals viel te verwachten, wél weer in trek.  De verkopen van dit soort maaltijden stegen in 2008 met negen procent. Behalve Happy Meals, kochten consumenten ook minder gewone kidsmenu’s (-4%). Dit bleek uit onderzoek van onderzoeksbureau NPD.

Als kinderen gaan uit eten, wat in de VS de laatste maanden steeds minder gebeurt, willen ze het liefste pizza, blijkt uit hetzelfde onderzoek. Patat en kip staan nog wel op de tweede plaats, maar de populariteit daalt. Maaltijden met hamburgers, pasta’s en taco’s zijn daarentegen in opkomst. Het was waarschijnlijk beter geweest als ze gewoon minder gingen eten, maar ik heb het idee dat dat er niet zo in zit bij de Amerikanen.

Bron: Meatandmeal.nl

Lees ook:Omzetgroei supermarkten minder dan 1%
Lees ook:Snackbar verliest van supermarkt op zondag
Lees ook:Zondag is supermarktdag
Lees ook:Bio+ introduceert Patat Frites
Lees ook:Nieuw verpakking pizza’s Dr. Oetker legt nadruk op ‘verse’ bodem

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.