Supermarkt experimenteert met speciale man-schappen

Mannen vinden het steeds fijner om te shoppen en te koken, blijkt uit Amerikaans onderzoek. Supermarkten willen hun inrichting meer op hen afstemmen.

Meer vaders dan moeders plannen de maaltijden voor de week. En mannen doen ook steeds vaker de boodschappen.(52% tegenover 46%). Daarom experimenteren sommige Amerikaanse supermarkten nu met speciaal voor mannen ontworpen gangpaden en schappen.

op de man gericht voedsel
Waar moeten we dan aan denken? We denken dan aan: op de man gericht voedsel,  op de man gerichte recepten en andere promotiemiddelen zodat de mannen impulsiever hun mandje of karretje volgooien.

Een leuk idee, een man-schap in de supermarkt. Ik zou iets doen met grote stukken vlees, en de schappen versieren met houtblokken, een bijl, een berenvel en een pijl en boog.

Maar wacht eens even, dat is natuurlijk niet zo slim…want dan zou de man  misschien weer  in contact komen met zijn jagersinstinct. Dan is het verzamelen van voedsel waarschijnlijk snel afgelopen. Ik zou die schappen maar gewoon laten zoals ze nu zijn, supermarkt.

ps: Als mannen al een jaar of 10 bankzitten, is het jachtinstinct waarschijnlijk afgestorven

bron: csdecisions

Lees ook:Mannenavond in de supermarkt
Lees ook:Haast je met Tarzan
Lees ook:Liever eten dan seks
Lees ook:Shoppen met je smartphone in virtuele supermarkt
Lees ook:Man doet graag boodschappen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.