Categorie: "Nieuws"

He, pak eens een cakeje!

Wat leven we toch in een rare wereld. Terwijl iedereen zijn best doet
om gezonder te worden, zoeken sommige mensen het juist in het
ongezonder maken van mensen.

Licht in de duisternis voor Breezer

Goed nieuws voor de Breezerfanaten: er is een kans dat het alcoholische mixdrankje Breezer gewoon in de supermarkt blijft. Ik meldde een tijdje geleden dat de Breezer misschien uit de schappen verdwijnt omdat het kabinet dat graag wil, maar nu blijkt dat Europese regels dit plan in de weg zitten. Ook een verhoging van accijns is moeilijk te realiseren.

Rishton is de baas

Ahold viert een feestje. Het megabedrijf heeft namelijk een nieuwe baas. Zijn naam is John Rishton en hij komt uit Groot-Brittannië. Voluit heet zijn functie President en Chief Executive Officer oftewel, CEO.

Sonja is boos

Sonja Bakker is niet Sonja-proof. Dat heeft ze deze week bewezen. Bakker staat bekend om haar diëetadviezen en -programma's maar spande een kort geding aan tegen twee winkels van C1000 in Leeuwarden. De supermarkten hadden namelijk op bepaalde producten haar naam gezet, en dat schoot bij Bakker in het verkeerde keelgat.

 

De supermarkt als kerk

Je kunt supermarkten om vele redenen waarderen: de voedselvoorraad, de gezelligheid, het brede assortiment. Maar wist je al dat de kerk er ook iets mee te maken heeft?

Lekker shoppen bij Albert

Lekker warm thuisblijven en toch een verse maaltijd, fles wijn, koekjes en je ontbijt in huis halen? Het kan al zo'n zes jaar bij Albert.nl van Ahold, en toch doet niemand het.

Er gaat niets boven de sperzieboon

De gezonde melk- yoghurt- en fruitdrankjes vliegen de pan uit. Het CBL heeft ons koopgedrag eens goed bekeken en geconcludeerd dat we dit jaar voor ongeveer 360 miljoen aan deze drankjes bij de supermarkt uitgeven. Dat is ongeveer 21 euro per Nederlander, zo meldt Food Holland vandaag. Toch maken voedingsexperts zich nog steeds druk over onze gezondheid.

 

Sjanzen bij de supermarkt

knipoog

Sjanzen bij de supermarkt,
is het ook jouw ding? Mijne wel. Ik vind het 't mooiste wat er is. En ik doe
het vaak, want ik ben het type dat dagelijks boodschappen doet, zodat ik elke dag
spontaan kan beslissen waar ik zin in heb. Vraag me niet waarom want het is
totaal onpraktisch. Alleen op dagen dat ik oververmoeid ben, iemand voor me
kookt of ik uit eten ga, sla ik het supermarktbezoekje over.

Het grote chocolade-drama

Alle chocola-eters
opgelet: komende winter zul je trillend op de bank zitten met
ontwenningsverschijnselen. Chocolade wordt namelijk aanzienlijk duurder, zo
waarschuwt Food Holland vrijdag. Cacao, het stofje waar chocolade zoals we
weten van gemaakt wordt, heeft namelijk niet zo goed zijn best gedaan de
afgelopen tijd. De oogst is dramatisch tegengevallen en vandaar dit dramatische
bericht.

Ijs-best

Hertog ijs, van Unilever is gekozen tot Merk van het Jaar 2007. Hiervoor heeft Hertog ijs woensdag een award gekregen, en deze is door ons supermarktklanten zelf gekozen. De award is nieuw dit jaar, en is bedacht door het FNLI (Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie) om de waardering van de klant voor supermarktproducten te laten zien.