Welkom op de supermarkt-blog!
Dat supermarkten ontzettend leuk, boeiend en spannend zijn, dat wist je misschien al. Daarom lees je dit nu. Maar er zijn nog zoveel mensen die dit nog niet weten!
Welkom op de supermarkt-blog!
Dat supermarkten ontzettend leuk, boeiend en spannend zijn, dat wist je misschien al. Daarom lees je dit nu. Maar er zijn nog zoveel mensen die dit nog niet weten!
Campina beukt huismerken melk van de troon. Dat is de conclusie van Campina zelf. Directievoorzitter Tiny Sanders meldt dit afgelopen donderdag in het Agrarisch Dagblad.
Er worden jaarlijks nogal wat winkeldiefstallen gepleegd en vaak ziet de winkelier het wel, maar durft hij geen stappen te ondernemen omdat hij niet weet wat wel en niet mag. →
Sonja Bakker sluit
een dealtje met Super de Boer. De supermarkt gaat vanaf december een campagne
van gezonde voeding op de markt brengen, waarbij producten het stempel:
‘Aanbevolen door Sonja' dragen. →
De Sint is alweer ruim een week in ons land. Hoog tijd om eens te onderzoeken hoe leuk de supermarkten hem vinden.
Misschien drink jij wel gewoon huismerkkoffie van de Plus,
maar er zijn ook mensen die voor kwaliteit gaan. En daarmee bedoel ik een
a-merk. Maar welk a-merk bedoel ik? Wat is een goed merk? Dat is een lastige vraag. →
Omdat
alle karretjes inmiddels gejat zijn, moeten klanten van de Albert Heijn aan de
Vismarkt in Groningen, het doen met een mandje. Het lijkt een grap maar het is
echt waar.
Voor het geval je er wakker van ligt: het gaat uitstekend
met supermarktconcern Ahold. In het derde kwartaal van 2007 heeft Ahold maar
liefst 6,3 miljard doekoes binnengehaald, en dat is 1,1 procent meer money dan
in diezelfde periode in 2006. →
Wij burgers zijn de laatste tijd al gewend geraakt aan het
stempel op onze crackers met de woorden: ‘Een gezonde keuze'. En het cirkeltje:
‘30 calorieën per portie'. Die lazen we ook wel. Maar wie écht van lezen houdt
tijdens het boodschappen doen, pakt de ingrediëntlijst erbij. →
Omdat het kabinet er zelf ook niet meer uitkwam hebben ze
besloten niets te beslissen over de drankdrinkende jeugd. Gemeentes mogen het karretje gaan spannen en zelf
bepalen wat voor regels ze opstellen voor de drinkers, horecatenten en supermarkten. →