Uit onderzoek onder 1850 Nederlanders blijkt dat Douwe Egberts het meest populaire A-merk is van alle Hollandse merken.
Grolsch en Becel volgen op plaats vier en vijf in de top 25 van meest crisisbestendige A-merken. Heineken, eindigend op plaats 15, heeft minder trouwe klanten dan concurrent Grolsch. In de lijst staan veel producten afkomstig van Unilever en Procter & Gamble.
Verder blijkt uit de enquete dat consumenten loyaal blijven aan biologische producten, ook al daalt hun koopkracht.
De volledige top 25 ziet er als volgt uit:
1. Douwe Egberts
2. Coca-Cola
3. Calvé
4. Grolsch
5. Becel
6. Honig
7. Nivea
8. Unox
9. Lay’s
10. Blue Band
bron: nu
Lees ook:Koffie van Douwe Egberts vernieuwd
Lees ook:Koopkracht gaat achteruit
Lees ook:Douwe Egberts wint het Gouden Windei
Lees ook:Douwe Egberts roept tegenstrijdige gevoelens op
Lees ook:Crisis bedreigt A-merken
Sinds wanneer is Coca Cola een Hollands merk?
Hmmm, dat moeten we even uitzoeken…