Goedkoop vlees in supermarkt nekt verduurzaming

Eigenlijk moeten we duurzamer produceren om het milieu te sparen maar dit is nog knap lastig. Supermarkten werken bovendien niet echt mee. Varkensvlees inzetten als stuntproduct in de schappen van de supermarkt is namelijk  funest voor verduurzaming van vlees.   wakker dier

Dit is iets wat tegenwoordig veelvuldig voorkomt. Door varkensvlees goedkoop aan te bieden wordt het imago van het product bovendien slechter.  Alleen ‘constructief overleg’ werpt vruchten af, alleen maar actievoeren, zoals Wakker Dier, dat doet niet. Dat stellen vertegenwoordigers uit de vleessector.

“Diervriendelijker varkensvlees staat of valt met de prijs van het vlees in de supermarkten. Zolang supermarkten prijs de boventoon laten voeren en zolang er met vlees wordt gestunt, kunnen wij het kostentechnisch niet voor elkaar krijgen om diervriendelijke stallen overal door te voeren,” aldus Annechien ten Have, voorzitter van LTO Varkenshouderij.

Wakker Dier hekelt die opstelling van de supermarkten. “De consument moet beter vlees kopen, niet het goedkoopste. Dat moeten supermarkten veranderen. Maar supers blijven consumenten het goedkoopste van het goedkoopste aanbieden. Supermarkten kunnen in Nederland best een hoger bedrag voor het vlees betalen. Dat kunnen boeren investeren in betere stallen”, zegt Wakker Dier-woordvoerder Hanneke van Ormondt. De acties van Wakker Dier zijn volgens haar ook niet zozeer tegen de veehouders gericht, maar tegen de consumenten en de supermarkten.

Bron: Food Holland

Lees ook:Kiloknaller nieuw doelwit van Wakker Dier
Lees ook:C1000 niet wijs door te stunten met prijs
Lees ook:Wakker Dier verplicht om de tafel
Lees ook:Albert Heijn in overleg met Wakker Dier
Lees ook:Verkiezing meest misleidende product

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.