‘Reclame over kalfsvlees is misleidend’

Rob Geus word niet alleen vrolijk van schone keukens die goed met hygiene omgaan, maar ook van kalfsvlees. En hij niet alleen, nee iedereen wordt er vrolijk van. De organisatie voor dierenwelzijn Wakker Dier is het hier niet mee eens.  kalfsvlees

De organisatie heeft via haar website een verkiezing tot Liegebeest van 2009 gehouden. De kalfsreclame kwam met stip op de eerste plaats. In totaal reageerden ruim zevenduizend mensen op de oproep.

In de reclame wordt het beeld geschetst dat kalfjes een goed leven hebben. Wakker Dier betwist dat. De beesten komen volgens de organisatie nooit buiten en hebben in veel gevallen bloedarmoede omdat ze aangepast voer eten. Dat aangepaste voedsel dient om hun vlees wit te houden.

Kijk, vanuit de vleesindustrie kan ik er wel inkomen, ze willen gewoon geld verdienen. Maar wat blijkt? De Europese Commissie heeft er 3 miljoen euro subsidie voor gegegeven. Ik meen me te herinneren dat we minder vlees moesten gaan eten van het kabinet, maar Europa staat daar blijkbaar anders tegenover.

Bron: Distrifood

Lees ook:C1000 niet wijs door te stunten met prijs
Lees ook:Kiloknaller nieuw doelwit van Wakker Dier
Lees ook:Geitjes in de wei op verpakking misleidend
Lees ook:Verkiezing meest misleidende product
Lees ook:Actie tegen blank kalfsvlees mogelijk hervat

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.