AH staat stil

Ik kan me weinig negatieve berichten over het marktaandeel van AH herinneren sinds het bedrijf zich meer is gaan inzetten voor een goedkoper imago. Toch lijkt de lucht boven het bedrijf te betrekken.   

Hoewel er het afgelopen kwartaal winst is behaald, is deze eigenlijk grotendeels te wijten aan de overname van C1000-filialen. AH zelf zegt dat het ook te maken heeft met het feit dat vorig jaar een sterk kwartaal was omdat toen het EK was. Toen zaten we immers massaal aan de Welpies.

Analisten noemen de prestaties van Albert Heijn in het tweede kwartaal van 2009 zwak. De vertraging van de  omzetgroei laat zien dat Albert Heijn last begint te krijgen van de sterke concurrentie onder de Nederlandse supermarkten. Het marketingteam van Ahold kan dus weer aan de slag.

Bron: Distrifood

Lees ook:Albert Heijn scoort hoog
Lees ook:AH breekt door omzetgrens heen
Lees ook:Toekomstperspectief Ahold blijft rooskleurig
Lees ook:Unilever trekt zich niks aan van de crisis
Lees ook:Ahold gaat lekker

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.