Variatie met logo’s

En ja hoor: er komt weer een nieuw logo bij. Dit keer werkt The Greenery aan een nieuw logo. Op zich niks mis mee want ik vind het een goed initiatief, maar het lijkt wel alsof ze niet in de gaten hebben dat de gemiddelde consument helemaal klaar is met al die logo’s, althans ik wel.

Maar ook dit logo vind ik een goed plan. Met deze economische crisis wordt het milieu op de achtergrond geschoven en dat is een slechte zaak. Met dit logo kunnen we straks zien welke groente en fruit duurzaam en energiezuinig geproduceerd is.

Om te laten zien hoe onbekend (en zinloos?) keurmerken zijn: ooit gehoord van het logo ‘Weetwatjeeet’ en het CO2 logo van het biologische bedrijf Eosta? Zo niet: is de boodschap overgekomen. Ik ben dan ook benieuwd wat het rendement van dit logo zal zijn. 

Bron: Agrarisch Dagblad 

Lees ook:Gratis app voor keurmerken bij Milieu Centraal
Lees ook:Aldi wint ruzie over bio-logo Europese Unie
Lees ook:Bonduelle haalt misleidend keurmerk weg
Lees ook:Kromme komkommers moeten kunnen
Lees ook:Gezonde Keuze Klavertje misschien weg

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.