Unilever moet inbinden

Voedingsmiddelenconcern Unilever heeft zijn doelstelling voor 2010 laten varen. De economische crisis gooit roet in het eten. Tja, dat viel natuurlijk te verwachten. Ik had het eerder bijzonder gevonden als het bedrijf geen last gehad zou hebben van de economische malaise.  Ook voor het komend jaar gaf het concern donderdag geen concrete verwachting. De winst die de afgelopen periode werd geboekt is uitsluitend afkomstig van prijsstijgingen die zijn doorgevoerd. Het aantal verkochte producten daalde namelijk met 1,6% in het vierde kwartaal van 2008.

Producenten van A-merken zoals Unilever hebben in Europa en Noord-Amerika te maken met een toename van de concurrentie van huismerken. Supermarkten introduceren steeds meer producten onder hun eigen merk, en ook de kwaliteit van die producten verbetert. Ook de consument kiest steeds vaker voor goedkopere alternatieven. Niet meer dan logisch als je op de kleintjes wil letten. Een A-merk kost nog altijd meer geld dan een alternatief en hoewel de kwaliteit meestal beter is, wil dit nog niet zeggen dat het ook de meerprijs waard is.

Bron: NRC

Lees ook:Unilever promoot kwaliteit A-merk
Lees ook:Grote stap voor Biologische producten
Lees ook:Unilever is blij met crisis
Lees ook:Unilever boost de verkoop van producten
Lees ook:Axe-effect brengt Unilever in problemen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.