Duurder? Nee hoor!

Een prijsbewuste consument kan bij de Lild en Aldi terecht. Als student kan ik de Lidl dan ook niet vermijden maar juist bij deze supermarkt kan ik het niet helpen om extra op de prijs te letten. Als het ergens goedkoper is dan ga ik het liever daar halen namelijk. Inmiddels heb ik dan ook kennis gemaakt met een aantal tactieken die gebruikt worden om consumenten te laten geloven dat producten goedkoper worden in plaats van duurder.  

De meest gebruikte is om eerst het product duurder te maken op het prijskaartje en er dan een bordje bij te hangen dat het juist hartstikke goedkoop is. Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat ik dit ook bij andere supermarkten heb gezien.

Ik vind het echter te ver gaan om uitgebreid te adverteren met de boodschap dat de sterke prijsverhogingen in zowel de Lidl als de Aldi niet bestaan. Dat doen ze namelijk wel. En dat terwijl beide discounters volgens Nielsen dit jaar al 8% duurder zijn geworden, waarbij Aldi de prijzen net iets meer verhoogd heeft (+8,2%) dan zijn concurrent (+7,8%).

Bron: Distrifood

Lees ook:Lidl, Aldi en Super de Boer willen aandacht
Lees ook:Jumbo aast op Aldi en Lidl
Lees ook:Koopjesjager is duurder uit
Lees ook:Aldi mag naar huis- en tuinboulevard
Lees ook:Lidl en AH in de lift

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.