Het huismerk van AH, Euro Shopper, verdwijnt tegen het einde van dit jaar uit de supermarkt. Waarom?
Het merk wordt vervangen door een nieuw budget merk: Basic. AH wil met deze basic-lijn een betere kwaliteit huismerk neerzetten. Een woordvoerder zei in nrcnext van do 11 april: ”Onze budgetlijn moet goedkoop én goed zijn, maar bij veel producten is dat nu 1 van de 2; goedkoop óf goed.”
ontwerp euroshopper
In 2009 werd de Euro Shopperverpakking vernieuwd door een Fins ontwerpbureau, SEK. De simpele rood-wit plaatjes zijn effectief. Het eenvoudige ontwerp voldoet aan de eisen: het doet goedkoop aan, is opvallend en herkenbaar. Wel is het onderscheid tussen de producten wat lastiger, zoals het verschil tussen bloem en zelfrijzendbakmeel. Aldus docent Colette Lacoste, docent grafisch ontwerp en ‘packaging’.
nogal saai
De nieuwe verpakking vindt Lacoste nogal saai. Foto’s van wat erin zit staan afgebeeld op AH-Basic. Het oude ontwerp was spannender.
Bron: nrcnext 2013-04-11
Lees ook:AH besteedt huismerkgeld aan A-merk-verlagingen
Lees ook:Scharreleierkoeken en waterijsjes zijn het best
Lees ook:Super kan niet concurreren op huismerk
Lees ook:Huismerk 35% goedkoper
Lees ook:AH presenteert nieuwe troef