Nieuwe campagne Albert Heijn

AH vindt zichzelf heel gewoon. Onder dat motto wil de supermarkt vanaf morgen zichzelf neerzetten als de supermarkt met de meeste A-merkkeuzes, laagste prijzen en langste openingstijden. Niet zo gewoon dus, anders zou AH er geen aandacht voor willen….

Op vrachtwagens gaat met koeienletters de leus 'Gewoon bij Albert Heijn' pronken. In de hoop dat klanten Albert Heijn ook heel gewoon gaan vinden en dan meer gaan kopen.

Waarschijnlijk is het een angstige poging om niet meer over te komen als dure supermarkt, het imago dat toch al wat jaartjes op AH's schouders rust. Albert krijgt er misschien wat kramp van, begrijpelijk.

Maar deze campagne heeft wel een heel gewone tekst dus je zou je gewoon kunnen afvragen of dit gewoon wel gaat werken? We wachten het gewoon af. 

Bron: Uw Supermarkt

Lees ook:Milieudefensie schort actie op
Lees ook:Dure AH geen belemmering voor consument
Lees ook:Kans op nieuwe prijzenoorlog
Lees ook:Helft Nederland vindt AH te duur
Lees ook:Keurslagers keuren reclame C1000 af

4 reacties op “Nieuwe campagne Albert Heijn

  1. Paul Moers

    De nieuwe campagne van Albert Heijn vind ik niet een van de sterksten. Het is een krampachtige poging om de doelgroep te verbreden. Albert Heijn is alles, maar zeker niet gewoon. Ze zijn niet in staat eenzelfde paradox als Jumbo neer te zetten; lage prijzen /hoge service. AH zal dit moeten accepteren. Hun waardepropositie ligt op een ander terrein.met name op het gebied van innovatie is AH al sinds jaar en dag met vlag en winpel koploper. Juist dat moeten ze uitbuiten. De zoektocht naar een verbrededing van het klantenportfolio zal op termijn gaan vastlopen. Wil AH door de 30 % heenbreken dan zal het tijd worden voor een nieuwe formule. Ahold heeft wat dat betereft met C1000 goud in handen mits ze het merk opnieuw weten te laden. AH moet maar weer snel van deze foute campagne afstappen.
    Paul Moers partner merkadviesbureau HIGHvalue in Amsterdam

      /   Beantwoorden  / 
  2. Lilian

    Dat lijkt nu een andere kant op te gaan, zie mijn volgende bericht over C1000 en Albert Heijn.. U zou AH weleens van wat advies kunnen voorzien! Bedankt voor de reactie.

      /   Beantwoorden  / 
  3. alfred

    Ik vind het wel een goede slogan : Gewoon bij AH is wel goed.

    NL-ers zijn nuchter en hoeven al die poehaa niet.

    Lijkt een beetje op de HEMA slogan, “lekker jezelf zijn.”

    Reclames als “DE Beste” en DE Goedkoopste” kennen we nu wel en gaan langs ons heen.

    Slogan is dus WEL geslaagd.

    (Tevreden AH klant)

      /   Beantwoorden  / 
  4. Jan

    Lilian van Ooyen, jij snapt er echt geen reet van…

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.