Puur & eerlijk van AH onder vuur

Wat houdt het label ‘puur & eerlijk’ van AH in?  Er is weinig puur en eerlijks aan, volgens organisatie foodwatch.

Vele media besteden deze week aandacht aan de oproep van foodwatch om via een e-mailactie AH te dwingen zorgvuldiger om te springen met labeling van haar producten.  Dit eigen merk’ ”puur en eerlijk” van Albert Heijn is volgens foodwatch een allegaartje van of biologisch, of ecologisch, of fairtrade en duurzaam. Maar meestal gelden deze criteria slecht voor één van de vele ingredienten die in het product zitten.

Puur&eerlijk staat dus niet voor mens én dier én natuur én milieu. Met wat geluk voldoet een product aan 2 criteria, maar meestal volstaat één al om van Albert Heijn het stempel puur&eerlijk te krijgen. Hoe verantwoord de overige ingrediënten zijn, doet er voor AH blijkbaar niet toe.

Foodwatch meldt op haar site dat er honderden boze reacties zijn op de Albert Heijn-Facebook pagina zijn geplaatst.

‘’Mét succes, want volgende week zitten we met Albert Heijn om tafel.’’

Lees ook:AH vindt puur&eerlijk niet misleidend
Lees ook:Douwe Egberts wint het Gouden Windei
Lees ook:AH presenteert nieuwe troef
Lees ook:Nieuw huismerk AH
Lees ook:Wat zit er eigenlijk in Lasagne Tradizionale van Bertolli?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.