Unilever promoot kwaliteit A-merk

Je moet toch wat als de inkomsten dalen door de economische crisis en concurrentie van huismerken. Het enige wat je dan kan doen, is benadrukken dat de kwaliteit van jouw product stukken beter is en daarom het geld waard. Of de consumenten daarvan te overtuigen zijn, blijft echter de vraag.

Unilever start maandag een grote campagne voor de promotie van zijn grote A-merken. Het benadrukken van de kwaliteit moet helpen om zich te onderscheiden van de gewraakte huismerken. Centraal in de Unilever-campagne staan tien grote A-merkproducten. Vanaf maandag wordt afgetrapt met Calvé Pindakaas .

De nieuwe promotiecampagne is een vervolg op de advertenties die Unilever vorig jaar oktober plaatse als reactie op een actie van Albert Heijn. Toen hield AH smaaktetsten in zijn winkel om het eigen huismerk te promoten. De voedingsmiddelenfabrikant reageerde toen met advertenties met de tekst ’Ah, gaan we vergelijken’, waarin het wees op onafhankelijke smaaktesten die Calvé Pindakaas als lekkerste aanwijzen.

Bron: Distrifood

Lees ook:Unilever licht actie toe
Lees ook:Het afscheid van Calvé pindakaas
Lees ook:Unilever gaat voetballen bij AH
Lees ook:Unilever is blij met crisis
Lees ook:Kwaliteit huismerk bepaald keuze voor supermarkt

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.