AH zoekt oplossing voor ‘large’ winkels

De filialen van Albert Heijn verschillen van grootte. In een AH XL komt er geen einde aan het winkelgenot en in een AH in de binnenstad kun je vaak nét niet datgene vinden wat je moet hebben omdat de oppervlakte te klein is. AH heeft ook filialen die onder de 'large' categorie vallen: net te klein voor een XL en te groot om een gewone AH te zijn. De vraag is natuurlijk wat er met die ruimte gedaan kan worden.

Ongeveer 70 filialen van AH vallen onder de large categorie. AH werkt nu aan een nieuw concept om de oppervlakte van de winkels optimaal te kunnen benutten. Het bedrijf ziet in deze vestigingen de mogelijkheid om compleet andere dingen te doen dan nu gedaan wordt in de grotere en kleinere supermarkten. De stijl en inrichting zal in ieder geval anders zijn, dat staat vast.

Om meer omzet te draaien zal er waarschijnlijk worden uitgebreid op het non-food gedeelte. Dit moet uiteraard wel goed uitgedacht worden en overeenstemmen met wat de klant van AH verwacht omdat het anders geen succes zal worden. Het komt er dus eigenlijk op neer dat je straks meer winkels kunt overslaan omdat je het ook bij AH kunt halen. Wel handig, maar persoonlijk hou ik meer van een uitgebreider 'food' gedeelte. Hoe meer keus, hoe beter. Non-food sla ik normaal gesproken over, tenzij ik echt iets moet hebben uit deze categorie natuurlijk.

Lees ook:AH wil meer non-food
Lees ook:Huismerk ‘Firearms, ammunition and explosives’ bij AH
Lees ook:Lidl maakt er gekke zaterdag van
Lees ook:Van winkel naar winkel met het boodschappenlijstje
Lees ook:Wie heeft de winnende site?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.