Koffie van Douwe Egberts vernieuwd

Douwe Egberts komt met nieuwe verpakking naar oud model. Het Friese koffievrouwtje keert terug op de vernieuwde verpakkingen van filterkoffie.

 
Er wordt gemikt op eenvoud, en dus authenticiteit. Met de slogan ‘Gebrand voor Nederland’ moeten wij weer warm lopen voor een kopje douwe egberts. Haal je koffiezetapparaat dus weer van stal, weg met die dure kuipjes en andere nieuwerwetse onzin.

“Het overgrote deel van de Nederlanders drinkt koffie uit routine. Maar wij willen consumenten weer bewust maken van het moment”, zei marketing manager Erik Bouter donderdag bij de lancering van de nieuwe verpakkingen.

nieuwe koffiesmaak
Naast nieuwe verpakkingen, introduceert D.E ook 2 nieuwe varianten van de meest gedronken koffie van Nederland, Aroma Rood. We krijgen een blonde en een donkere variant voorgeschoteld.

“Bijna iedereen drinkt Aroma Rood. Terwijl een hele groep daarvan liever een iets mildere koffie drinkt en een andere groep kiest voor een sterkere variant. Dat vangen wij op deze manier op.” Douwe Egberts kiest er bewust voor om de filtercategorie aan te passen omdat dit na Senseo nog steeds de meest gedronken koffie van Nederland is.
Bron: Levensmiddelenkrant

Lees ook:Douwe Egberts verliest van Max Havelaar
Lees ook:‘Kopje koffie thuis kost 3 tot 33 cent’
Lees ook:We houden van Douwe Egberts
Lees ook:Eigen koffiemerk voor Dekamarkt
Lees ook:Douwe Egberts wil koffiecafé’s

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.