Categorie: "Algemeen"

Sociale supermarkt te duur

De supermarkt in Tricht, gemeente Geldermalsen, blijft voorlopig gesloten. De gemeente wilde in samenwerking met Support & Co de supermarkt openen met de inzet van mensen met een uitkering.

Jumbo brengt eigen bier uit

‘’Mannen van Nederland, het is zover! Deze zomer kunnen jullie genieten van een gloednieuw biertje: Dors,’’ aldus Jumbo, die deze week dit nieuwe biermerk lanceerde. ‘’Dors is een premium pilsener met een frisse smaak dat ambachtelijk wordt gebrouwen met alleen de beste ingrediënten. Ideaal voor tijdens een zomerse barbecue of een avondje voetbal kijken met vrienden. ‘’

Uiteraard wordt er vooral gemikt op herenkopers. Maar vinden mannen zo’n groen-goud etiket mooi? De Lidl heeft voor haar onlangs gelanceerde biertje ook al zo’n oudbollig etiket gemaakt. De kwaliteit van het bier zou ambachtelijk zijn, want de naam Dors komt van het aloude ‘dorsen’. ‘’Dors-en (dorste, gedorst) de graankorrels uit de aren slaan.‘’

En het wordt nog mooier, in de nieuwsbrief legt Jumbo uit hoe het bier gemaakt wordt, namelijk: ‘’door het ritmisch slaan met de dorsvlegel op de dorsvloer waar het graan vrij ligt uitgespreid.’’ En dat uiteraard pas nadat ‘’ het wuivende rijpe graan van het land is gewonnen en is gedroogd door het maken van schoven.’’ En dat alles voor een Jumboprijsje..

Taart om aan te sterken bij Jumbo

Jumbo heeft een bijzonder gebak in haar assortiment opgenomen. Het heet ’Bouwsteentjes’ en is oorspronkelijk ontwikkeld voor patiënten in ziekenhuizen om ondervoeding tegen te gaan. Veel mensen krijgen bij ziekte geen hap meer door hun keel, en die eiwitdrankjes zijn niet te hachelen. Zo bedacht een ziekenhuiskok dit gebak.

Lidl introduceert eigen biermerk

Supermarktketen Lidl heeft afgelopen week haar eigen biermerk gelanceerd. Het ‘premium pilsener’ heet Argus. Eigenlijk is dit bier gewoon hetzelfde als het huismerkbier van Lidl, maar het oogt wat beter. Dit upgraden van het huismerk moet meer geld in het laatje brengen. Een krat met 24 pijpjes Argus kost 5,89 euro. Geen geld natuurlijk. Tijdelijk krijg je bij een krat twee Argus-glazen.
C1000 en Jumbo gingen Lidl al voor dit jaar. C1000 lanceerde in maart in samenwerking met Grolsch het biermerk De Klok. Jumbo volgde begin deze m aand met het merk Dors.

Bron: ND

Vrouw vastgelijmd aan wc-bril in supermarkt

Naar de wc in de supermarkt? In Amerika kan het, zei het niet zonder gevaar. Een dame die een bezoekje bracht aan de wc van de Walmart zat al snel behoorlijk in de penarie. Politie en hulpdiensten rukten uit naar de Walmart in Kentucky om de ongelukkige vrouw uit haar lijden te verlossen.

De wc-bril was ingesmeerd met superlijm. De vrouw, van wie de identiteit niet werd vrijgegeven, werd pas in het ziekenhuis van de wc-bril bevrijd. Laten we voor haar hopen dat er niet alsnog een filmpje opduikt op Youtube..